Поняття "електродвигун". Основні етапи поточного і капітального ремонту.
Поняття "електродвигун", основи його ремонту.
Електричний двигун (електродвигун) є пристроєм для перетворення електричної енергії в механічну і приведення в рух машин і механізмів. Електродвигун – головний і обов'язковий елемент електроприводу.
Принцип дії та основні складові:
Принцип дії будь-якого електродвигуна грунтується на взаємодії магнітних полів. Якщо наблизити один магніт до іншого, то різнойменні їх полюси будуть притягатися один до одного, а однойменні – відштовхуватися. У двигуні роль принаймні одного з магнітів грає котушка зі струмом (тобто електромагніт).
До двигунів змінного струму відносяться синхронні, крокові (різновид синхронних) і асинхронні двигуни. Їх об'єднує те, що за їх обмотках протікають знакозмінні струми, а харчуються вони від джерел знакозмінних напруги.
Статор електродвигунів змінного струму являє собою сердечник (магнітопровід) з аркушів спеціальної електротехнічної сталі, в якому зроблені отвори (пази) для розміщення обмотки. Обмотка складається з окремих секцій (котушок, рамок). Всередині статора на підшипниках поміщений ротор, здатний вільно обертатися навколо своєї осі.
На жаль, електродвигуни, як і будь-яке обладнання можуть прийти в неробочий стан, відбувається це так:
Експлуатація електродвигуна призводить до руйнування ізоляції обмоток. Відбувається це внаслідок забруднення, нагрівання, впливу динамічних сил і вібрації, впливу вологи і агресивних середовищ.
Температурний вплив є основною причиною виходу з ладу ізоляції в електродвигунах з низькою напругою. Ізоляційні матеріали мають структуру, здатну при температурному розширенні послаблюватися, це загрожує виникненням механічних напруг. Ізоляція електродвигунів під впливом теплового процесу старіє і стає чутливою до впливів механічного характеру таким, як удари, вібрація, проникнення вологи і іншим.
Під впливом тепла відбувається усадка ізоляції, тобто послаблюються кріплення котушок, клинів, пазових прокладок і інших деталей кріплення. Таким чином, навіть при незначних механічних впливах обмотка пошкоджується.
Пошкодження обмотки відбувається також в результаті проникнення з навколишнього середовища пилу, яка може проникати навіть в найбільш захищені місця. В результаті забруднення пилом можуть відбуватися пробої і перекриття.
Капітальний ремонт електродвигунів, основні етапи:
Для перевірки стану двигунів, а також для підвищення надійності та усунення несправностей періодичний проводять поточний і капительный ремонт електродвигуна.
В перелік робіт входить:
· повна розбирання з вийманням ротора,
· огляд,
· чищення і перевірка статора,
· усунення виявлених дефектів.
Фахівці здійснюють перебандажировку схемної частини обмотки статора, фарбування розточки статора і лобових частин обмотки, переклиновку ослаблих клинів. Також ремонт включає в себе перевірку та промивання підшипників ковзання, проведення профілактичних випробувань, заміну підшипників кочення.
Що стосується поточного ремонту, то він являє собою заміну масла, вимірювання зазорів у підшипниках ковзання, додавання і заміну мастила, огляд в підшипниках кочення сепараторів, обдування і чистку ротора і статора при знятій задній кришці, а також огляд обмоток.
Періодичність поточних і капітальних ремонтів встановлюється відповідно до місцевих правил. Ремонт повинен бути обґрунтований для кожної групи електродвигунів. Необхідно враховувати температуру, забрудненість навколишнього повітря, вимоги заводу-виробника. Все це дозволяє виявити недостатню надійність окремих вузлів.
Капітальний ремонт електродвигунів, які правильно працюють без перебоїв і зауважень проводять під час ремонту основних агрегатів, на які встановлюється техніка, т. е. один раз у 5 років. Це дозволяє забезпечити однакові рівні надійності двигунів і основного агрегату. Поточний ремонт проводитися раз на два роки. Для скорочення трудовитрат на роботи з підготовки робочого місця і за центрування ремонт двигуна доцільно поєднувати з ремонтом механізму, на якого вони встановлені. Ще одним етапів ремонту є розбирання двигуна.
Для розбирання електродвигун стропится на гак підіймального пристрою за ремболт, а також розгортається на фундаменті і переміщується на вільне місце. Капітальний ремонт електродвигуна включає зняття та установку напівмуфти. Для надійної роботи в більшості випадків напівмуфти встановлюють з напруженою посадкою. Діаметр отвору в напівмуфті дорівнює номінальному діаметру виступаючого кінця вала і перевищує його на 0,03-0,04 мм Зняття напівмуфт краще всього робити за допомогою знімача. Установка даного елемента на вал великих двигунів виготовляють з підігрівом до 250°З, коли олов'яні пруток починає плавитися.
После снятия полумуфты замеряют зазоры между ротором и статором, а также в подшипниках. Отклонение от среднего значения зазора не может превышать ±10 %.При наличии над электродвигателем монорельса или крана ввод и выемку ротора в статор проще всего производить с использованием скобы. На конец вала ротора надевается скоба ступицей, а также стропится на крюк подъемного устройства. После этого ротор выводят из статора и укладывают в удобном месте. Также в ремонт входит осмотр двигателя и статора. При огляді активної сталі необхідно упевнитися в щільності пресування, перевірити міцність кріплення в каналах розпірок.
При слабкій пресування відбувається вібрація листів, за рахунок чого руйнується межлистовая ізоляція сталі, а також місцевий нагрів обмотки. Зубці стираються, псується обмотка статора. Листи від тривалої вібрації можуть відламати, врізатися в пазову ізоляцію обмотки статора. Ущільнення листів проводиться за допомогою закладки листочків слюди з забиванням гетінаксових клинів з лаком. При огляді ротора перевіряють стан вентиляторів і кріплень, щільність посадки в пазах стрижнів обмотки, обриву стрижнів, відсутність тріщин.
- Як зрозуміти, чи підійде для вас шнековий навантажувач із двигуном від мережі 220В? Що робити, якщо немає можливості забезпечити мережу 380В? Постараємося відповісти на основні питання про те, чому в певних умовах шнековий навантажувач 220 вольт не найкращий варіант. Підберемо оптимальне обладнання для вашого підприємства з урахуванням наявних параметрів мережі та ваших завдань.
- Розрахунок точності подачі матеріалу шнековим навантажувачем неможливий без частотного перетворювача в шнековому навантажувачі.