Продавець ТОВ "МПСР" розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
102 відгуків
promo_banner

Зараз у компанії неробочий час. Замовлення та повідомлення будуть оброблені з 09:00 найближчого робочого дня (завтра, 07.10).

вул. Сіриківська 1, Харків, Україна
+380 (97) 336-71-56
+380 (99) 023-63-70
+380 (93) 778-70-76
Онлайн-магазин ТОВ МПСР ▷ Механізація виробництва і складських робіт: ОПТ-РОЗДРІБ, РЕМОНТ, НОВI, Б/У
Кошик

Поняття "електродвигун". Основні етапи поточного і капітального ремонту.

Поняття "електродвигун". Основні етапи поточного і капітального ремонту.

Поняття "електродвигун", основи його ремонту.

Електричний двигун (електродвигун) є пристроєм для перетворення електричної енергії в механічну і приведення в рух машин і механізмів. Електродвигун – головний і обов'язковий елемент електроприводу.

Принцип дії та основні складові:

Принцип дії будь-якого електродвигуна грунтується на взаємодії магнітних полів. Якщо наблизити один магніт до іншого, то різнойменні їх полюси будуть притягатися один до одного, а однойменні – відштовхуватися. У двигуні роль принаймні одного з магнітів грає котушка зі струмом (тобто електромагніт).

До двигунів змінного струму відносяться синхронні, крокові (різновид синхронних) і асинхронні двигуни. Їх об'єднує те, що за їх обмотках протікають знакозмінні струми, а харчуються вони від джерел знакозмінних напруги.

Статор електродвигунів змінного струму являє собою сердечник (магнітопровід) з аркушів спеціальної електротехнічної сталі, в якому зроблені отвори (пази) для розміщення обмотки. Обмотка складається з окремих секцій (котушок, рамок). Всередині статора на підшипниках поміщений ротор, здатний вільно обертатися навколо своєї осі.

На жаль, електродвигуни, як і будь-яке обладнання можуть прийти в неробочий стан, відбувається це так:

Експлуатація електродвигуна призводить до руйнування ізоляції обмоток. Відбувається це внаслідок забруднення, нагрівання, впливу динамічних сил і вібрації, впливу вологи і агресивних середовищ.

Температурний вплив є основною причиною виходу з ладу ізоляції в електродвигунах з низькою напругою. Ізоляційні матеріали мають структуру, здатну при температурному розширенні послаблюватися, це загрожує виникненням механічних напруг. Ізоляція електродвигунів під впливом теплового процесу старіє і стає чутливою до впливів механічного характеру таким, як удари, вібрація, проникнення вологи і іншим.

Під впливом тепла відбувається усадка ізоляції, тобто послаблюються кріплення котушок, клинів, пазових прокладок і інших деталей кріплення. Таким чином, навіть при незначних механічних впливах обмотка пошкоджується.

Пошкодження обмотки відбувається також в результаті проникнення з навколишнього середовища пилу, яка може проникати навіть в найбільш захищені місця. В результаті забруднення пилом можуть відбуватися пробої і перекриття.

Капітальний ремонт електродвигунів, основні етапи:

Для перевірки стану двигунів, а також для підвищення надійності та усунення несправностей періодичний проводять поточний і капительный ремонт електродвигуна.

В перелік робіт входить:

·         повна розбирання з вийманням ротора,

·         огляд,

·         чищення і перевірка статора,

·         усунення виявлених дефектів.

 

Фахівці здійснюють перебандажировку схемної частини обмотки статора, фарбування розточки статора і лобових частин обмотки, переклиновку ослаблих клинів. Також ремонт включає в себе перевірку та промивання підшипників ковзання, проведення профілактичних випробувань, заміну підшипників кочення.

Що стосується поточного ремонту, то він являє собою заміну масла, вимірювання зазорів у підшипниках ковзання, додавання і заміну мастила, огляд в підшипниках кочення сепараторів, обдування і чистку ротора і статора при знятій задній кришці, а також огляд обмоток.

Періодичність поточних і капітальних ремонтів встановлюється відповідно до місцевих правил. Ремонт повинен бути обґрунтований для кожної групи електродвигунів. Необхідно враховувати температуру, забрудненість навколишнього повітря, вимоги заводу-виробника. Все це дозволяє виявити недостатню надійність окремих вузлів.

Капітальний ремонт електродвигунів, які правильно працюють без перебоїв і зауважень проводять під час ремонту основних агрегатів, на які встановлюється техніка, т. е. один раз у 5 років. Це дозволяє забезпечити однакові рівні надійності двигунів і основного агрегату. Поточний ремонт проводитися раз на два роки. Для скорочення трудовитрат на роботи з підготовки робочого місця і за центрування ремонт двигуна доцільно поєднувати з ремонтом механізму, на якого вони встановлені. Ще одним етапів ремонту є розбирання двигуна.

Для розбирання електродвигун стропится на гак підіймального пристрою за ремболт, а також розгортається на фундаменті і переміщується на вільне місце. Капітальний ремонт електродвигуна включає зняття та установку напівмуфти. Для надійної роботи в більшості випадків напівмуфти встановлюють з напруженою посадкою. Діаметр отвору в напівмуфті дорівнює номінальному діаметру виступаючого кінця вала і перевищує його на 0,03-0,04 мм Зняття напівмуфт краще всього робити за допомогою знімача. Установка даного елемента на вал великих двигунів виготовляють з підігрівом до 250°З, коли олов'яні пруток починає плавитися.

После снятия полумуфты замеряют зазоры между ротором и статором, а также в подшипниках. Отклонение от среднего значения зазора не может превышать ±10 %.При наличии над электродвигателем монорельса или крана ввод и выемку ротора в статор проще всего производить с использованием скобы. На конец вала ротора надевается скоба ступицей, а также стропится на крюк подъемного устройства. После этого ротор выводят из статора и укладывают в удобном месте. Также в ремонт входит осмотр двигателя и статора. При огляді активної сталі необхідно упевнитися в щільності пресування, перевірити міцність кріплення в каналах розпірок.

При слабкій пресування відбувається вібрація листів, за рахунок чого руйнується межлистовая ізоляція сталі, а також місцевий нагрів обмотки. Зубці стираються, псується обмотка статора. Листи від тривалої вібрації можуть відламати, врізатися в пазову ізоляцію обмотки статора. Ущільнення листів проводиться за допомогою закладки листочків слюди з забиванням гетінаксових клинів з лаком. При огляді ротора перевіряють стан вентиляторів і кріплень, щільність посадки в пазах стрижнів обмотки, обриву стрижнів, відсутність тріщин.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner