Продавець ТОВ "МПСР" розвиває свій бізнес на Prom.ua 8 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
Кошик
99 відгуків
Оптовим замовникам шківів - індивідуальні пропозиції ціни.Каталог шківів МПСР
вул. Сіриківська 1, Харків, Україна
+380 (97) 336-71-56
+380 (99) 023-63-70
Онлайн-магазин ТОВ МПСР ▷ Механізація виробництва і складських робіт: ОПТ-РОЗДРІБ, РЕМОНТ, НОВI, Б/У
Кошик

Все про редукторах.

Все про редукторах.

Стаття все про редукторі

Машиною прийнято вважати пристрій, що виконує механічні рухи для перетворення енергії, матеріалів, інформації, переміщення об'єктів і т. д.

Основне призначення машини — заміна або полегшення фізичної і розумової праці. Першою машиною в сучасному розумінні історики вважають водяний млин — перетворювач енергії водяного потока в енергію обертання.

Численні різновиди сучасних машин відрізняються здійснюваними з їх допомогою виробничими процесами, а їх схожість визначається наявністю в них механізмів, призначених для перетворення руху. Тому до числа найважливіших характеристик машин належить вид приводу.

 

Види приводів і типи редукторів

Привід машини займає особливе положення в техніці, тому що без нього механічний рух будь-якого пристрою неможливо. Від раціонального вибору кінематичної схеми привода і правильного кінематичного силового розрахунку багато в чому залежать такі важливі вимоги, що пред'являються до проектованим машинам, як збільшення потужності при тих же габаритах, підвищення швидкості і продуктивності, підвищення ККД, а також мінімальна маса і низька собівартість виготовлення.

Найбільше поширення в машинах отримали механічні приводи. При цьому їх конструктивні рішення можуть бути самі різні, тому справу конструктора —знайти оптимальний варіант, який найбільшою мірою відповідає поставленому завданню. Механічні приводи загального призначення з усіх передавальних механізмів отримали найбільше поширення в приводах технологічних і легких транспортних машин. Узагальнена схема механічного приводу робочої машини включає в себе двигун, передавальний механізм, робочу машину і з'єднувальні муфти. І оскільки кутові швидкості вала двигуна і ведучого вала робочої машини, як правило, не рівні між собою, для узгодження в механічному приводі використовується передавальний механізм, що складається з набору механічних передач.

Редукторний привід — один з найбільш поширених видів сучасних механічних систем загальнопромислового застосування. Редуктор призначений для зниження кутової швидкості обертання і збільшення обертаючого моменту. Від працездатності і ресурсу редукторів і мотор-редукторів багато в чому залежить забезпечення необхідних функціональних параметрів і надійності машини в цілому. Неправильний вибір редуктора може призвести до значних економічних втрат через позапланових простоїв, збільшення ремонтних витрат і т. д.

Цікаво, що винахід багатоступінчастого редуктора приписують Архімеду. Відкриття принципу побудови механічних редукторів дозволило жителям його рідного міста Сіракузи "силою однієї людини" зрушувати з місця витягнуті на берег ворожі кораблі.

Сучасний редуктор — це закінчений механізм, який з'єднується з двигуном та робочою машиною муфтами або відкритими механічними передачами. У корпусі редуктора розміщені зубчасті або черв'ячні передачі, нерухомо закріплені на валах. Вали спираються на підшипники, розміщені в гніздах корпусу.

 

Редуктори класифікують за такими основним ознаками:

Тип передачі:

  • зубчасті,
  • черв'ячні,
  • зубчасто-черв'ячні);

Кількість ступенів:

  • одноступінчасті,
  • двоступеневі і т. д.

Тип зубчастих коліс

  • циліндричні,
  • конічні,
  • коническо-циліндричні і т. д.

Відносне розташування валів редуктора в просторі:

  • горизонтальні,
  • вертикальні;

Особливості кінематичної схеми:

  • розгорнута соосная,
  • з роздвоєною ступенем і ін.

Найчастіше сьогодні застосовуються циліндричні редуктори, мають високі навантажувальну здатність і ККД: одноступінчаті, двоступінчасті розгорнутої, раздвоеной і співвісної схеми, триступінчаті розгорнутої і роздвоєною схем. Якщо компонування машини і двигуна вимагає ортогонального розташування швидкохідного і тихохідного валів (тобто осі валів перетинаються під кутом 90°), то застосовуються конічні або коническо-циліндричні двоступінчасті і триступінчаті редуктори.

При соосном розташуванні робочої машини і двигуна оптимальні планетарні редуктори* — найбільш легкі і компактні при великих передавальних відносинах. Але їх не можна використовувати для точних механізмів з-за складнощів з вибіркою зазорів. До того ж, інерційність планетарних редукторів вище, ніж у циліндричних, з-за великого моменту інерції водила.

Редуктори, в яких використані черв'ячні передачі (черв'ячні циліндричні, глобоидные, спіроїдні, червячно-циліндрові і цилиндро-черв'ячні) можуть забезпечити високу передавальне відношення при низькому рівні шуму, але мають низькі ККД і ресурс. Редуктор і електродвигун часто об'єднують в один структурний елемент, який називають мотор-редуктором. Як універсальні елементи приводу, ці блоки знаходять своє застосування практично у всіх галузях промисловості. Використання мотор-редукторів дозволяє значно спростити і здешевити конструкцію привода, знизити його габарити, а також витрати на обслуговування. Редуктори стандартизовані і серійно випускаються спеціалізованими машинобудівними заводами. А оскільки потреби галузей промисловості досить многобразны, різновидів редукторів теж чимало.

 

Вітчизняне редукторостроение сьогодні

Як і інші, ця галузь виробництва випробувала на собі всі складнощі кризових процесів у російській економіці. Скорочення обсягів виробництва у машинобудуванні спричинило за собою зниження попиту на редуктори. Сьогодні велика частина редукторів загальнопромислового призначення, які пропонують російські виробники, — це моделі, розроблені в 1960-1980-ті рр. Ці редуктори були закладені в конструкції численних машин і механізмів і застосовуються донині. В силу різних причин навіть у нових проектах промислового обладнання найчастіше закладаються і застосовуються типові конструкції редукторів і мотор-редукторів тих років.

Треба визнати, що незважаючи на широке застосування ці редуктори вже не відповідають сучасним технічним вимогам, неконкурентоспроможні в порівнянні з закордонними аналогами, і в більшості випадків їх застосування в сучасному виробництві невигідно. Щоб змінити несприятливу ситуацію, що склалася у вітчизняному редукторостроении, провідні російські виробники розвивають свою діяльність відразу в декількох напрямках, головні з яких — розширення номенклатури виробів, що випускаються з урахуванням того, що пропонують зарубіжні фірми, а також нових типів редукторів; модернізація типових моделей; удосконалення механічних передач; підвищення якості продукції за рахунок суворого дотримання технологічних операцій і різних способів контролю. Подивимося, що ж робиться сьогодні в кожному з цих напрямків.

Нові моделі вітчизняних редукторів

У традиційній російській номенклатурі типових редукторів досі відсутня безліч типорозмірів і виконань редукторів і мотор-редукторів. Один із шляхів підвищення конкурентоспроможності російських редукторів — розширення номенклатури пропонованих виробів з урахуванням того, що постачають російським споживачам численні зарубіжні редукторні фірми.

У цьому відношенні найбільш активні такі підприємства, як НТЦ "Редуктор" (р. Санкт-Петербург), НТЦ "Привідна техніка" (р. Москва). Перелік пропонованої ними продукції включає в себе практично всі існуючі типи загальнопромислових редукторів і мотор-редукторів. Випускається ними гама виробів включає в себе черв'ячні редуктори декількох серій, циліндричні, конічні і циклоидные редуктори. Наприклад, НТЦ "Привідна техніка", враховуючи потреби клієнтів, що не так давно поповнив свій асортимент новою серією черв'ячних редукторів і мотор-редукторів 7Ч.

Прості в експлуатації черв'ячні редуктори і мотор-редуктори серії 7Г/7Ч2 (7МЧ/7МЧ2) призначені для машин з повторно-короткочасним і безперервним режимами роботи. Редуктори випускаються в 30 варіантах виконання, у т. ч. з двостороннім вихідним валом, що особливо зручно для використання в підйомно-транспортних машинах. Їх рекомендується застосовувати для передачі потужностей до 10 (15) кВт.

Широке поширення черв'ячних передач в машинобудуванні обумовлено, перш за все, зручністю компонування приводу і широким діапазоном передавальних чисел в одній щаблі — від 5 до 100. При цьому передачі мають великий коефіцієнт перекриття і, як наслідок, низький рівень шуму і віброактивності. Їх основним недоліком є знижений коефіцієнт корисної дії (60-80%) з-за високих швидкостей ковзання в зачепленні. У конструкції редукторів серії 7Ч вдалося за рахунок оптимального підбору параметрів черв'яка підвищити ККД в середньому на 5-10%.

Черв'яки эвольвентные ZI шліфовані і поліровані виконані з легованої хромом, нікелем і молібденом цементованої загартованої сталі. Черв'ячні колеса зі спеціального сплаву на основі бронзи залиті відцентровим способом на центр з графитированного чавуну. Корпуси редукторів малих і середніх типорозмірів цієї серії так само, як і знімні опорні лапи, виготовляються литтям під тиском з високоміцного алюмінієвого сплаву. Знімні лапи дозволяють споживачеві самостійно вибрати оптимальний варіант установки редуктора або мотор-редуктора "за місцем".

ВАТ "Редуктор" (р. Бариш, Ульяновська обл.) спеціалізується на випуску одно - і двоступінчастих черв'ячних редукторів. Сьогодні завод виготовляє всі типорозміри редукторів загальнопромислового застосування, передбачаючи шість варіантів розташування черв'ячної пари в просторі, п'ять варіантів кріплення редуктора і вісім варіантів складання. Після освоєння у 2001 р. нового по конструктивним особливостям редуктора Ч-40 підприємство розширило типорозмірний ряд цих редукторів, і сьогодні він включає моделі ГОД-40, 1Ч-63А, 5Ч-80, 5Ч-100, 5Ч-125, 1Ч-160, 5Ч2-125 і 1Ч2-160.

Істотно розширило номенклатуру продукції, приводної техніки і пітерське ВАТ "Завод Редуктор". Підприємством впроваджено в серійне виробництво широка гамма черв'ячних одноступінчатих та двоступінчастих редукторів і мотор - редукторів. Розпочато випуск двоступеневих циліндро-черв'ячних мотор-редукторів, конструктивні особливості яких забезпечують підвищення крутного моменту, підвищення радіальної консольної навантаження на вихідному валу і збільшення ресурсу роботи мотор-редукторів.

Іжевський редукторний завод (ВАТ "Редуктор") — відомий лідер в розробці і виробництві зубчастих передач, головним чином, циліндричних. З урахуванням великого попиту на одноступеневі черв'ячні редуктори це підприємство випускає сьогодні кілька моделей цих універсальних виробів, у т. ч. Ч-80, Ч-100, Ч-125, 1Ч-63А, 1Ч-160, год.2 основні підприємства-160. Всі моделі здатні передавати як постійну, так і змінну навантаження в односторонньому напрямку і реверсивно. Оптимальні межосевые відстані дозволяють успішно вирішувати конструкторські завдання по оптимізації компонування проектованих механізмів.

Завод освоїв вісім варіантів складання. Редуктори можуть працювати при шести різних розташуваннях черв'ячної пари в просторі. Частота обертання вхідного вала — не більше 1800 об/хв. Всі корпуси випускаються черв'ячних редукторів мають оребрення, поліпшують тепловідвід. Для охолодження редукторів на червячном валу встановлений вентилятор. Щоб уникнути витоку масла посадочні місця кришок підшипників в редукторах Ч-100, Ч-125 і Ч-160 ущільнені кільцями. Крім того, завод освоїв виробництво високонавантажених циліндричних редукторів типу 6Ц з твердими зубчастими парами з зачепленням Новікова. В даний час уніфікований ряд 6Ц включає одно-, двох-, трьох - і чотирирівневі редуктори з міжосьовими відстанями вихідний ступені від 100 до 250 мм і передавальними числами від 1,25 до 1000.

Застосування нитроцементированной зубчастої передачі Новікова зі спеціальним профілем зубів коліс дозволило відмовитися від таких фінішних операцій, як зубошевингование, зубохонингование і зубошлифование, які збільшують обсяг роботи і, як наслідок, вартість редуктора. Навантажувальна здатність зубчастої передачі редуктора типу 6Ц в 1,3-1,5 рази вище в порівнянні з эвольвентным аналогом. При однакових передавальних числах редукторів серій 6Ц2 і 1Ц2У номінальний крутний момент на вихідному валу для 6Ц2-160 становить 4000 Нм, а для 1Ц2У-160 —усього 1250 Нм. Допускається радіальна консольні навантаження, прикладене в середині посадочної частини, у цих моделей становить відповідно 16 000 і 9000 М. З цього видно, що редуктори серії 6Ц2 значно перевершують за технічними характеристиками редуктори серії 1Ц2У.

Знаходять застосування в машинобудуванні і раніше незатребувані розробки заводу, в т. ч. високоточні редуктори 5Ц2 з шліфованими эвольвентными зубчастими передачами, планетарно-шатунні редуктори ПШ і мотор-редуктори МПШ. Враховуючи підвищений інтерес споживачів до соосным циліндричним і компактним планетарних редукторів, які широко використовуються у верстато - і приладобудуванні, московський НТЦ "Привідна техніка" приступив до виробництва нової серії циліндричних редукторів серії 7Ц. Вони відрізняються підвищеним ККД і надійністю, підвищеної кінематичною точністю і плавністю роботи, а також низьким рівнем шуму і вібрацій.

ВАТ "Електромеханіка" (р. Санкт-Петербург) займається проектуванням і постачанням редукторів для передачі потужності від 1,5 до 220 кВт з передаточним числом до 150 у вертикальному і горизонтальному виконанні. Обладнання, розроблене фахівцями цього підприємства, успішно конкурує з якісним характеристикам з аналогічною продукцією фірм Hansen, Sumitomo та ін. Деякий час тому тут був спроектований редуктор принципово нового для цього виробника типу — циліндричний, горизонтальний, співвісний з переданої потужністю 30 кВт і розрахунковим ресурсом роботи 72 000 годин. Крутний момент на тихохідному валу в цій конструкції становить 1910 Нм, передаточне число -9,7962. Готова до запуску у виробництво серія коническо-циліндричних і планетарних редукторів.

Планетарними називають передачі, що містять зубчасті колеса з переміщаються осями. Передача складається з центрального колеса з зовнішніми зубами ("сонця"), центрального колеса з внутрішніми зубами ("корони"), водила і сателітів. Сателіти обертаються навколо своїх осей, разом з віссю навколо центрального колеса, тобто здійснюють рух, подібний до руху планет. (Звідси і назва "планетарні передачі".) До основних достоїнств планетарної передачі відносять її широкі кінематичні можливості, компактність і малу масу.

Перехід від простих до планетарних передач дозволяє у багатьох випадках знизити масу виробів в 2-4, а іноді й більше разів. Крім того, планетарний принцип дозволяє отримувати великі передаточні числа без застосування багатоступінчастих передач. Це знижує втрати, спрощує конструкцію опор і одночасно збільшує ресурс редуктора в цілому, що призводить до зменшення експлуатаційних витрат споживачів. Планетарні передачі забезпечують однотипні і стабільні характеристики незалежно від напрямку обертання вхідного вала. Іншими словами, вони є реверсивними, що особливо важливо для механізмів, в яких необхідно змінювати напрям обертання.

Володіючи рядом переваг, планетарна передача створює певні труднощі виробникам редукторів. Наприклад, вона пред'являє підвищені вимоги до точності виготовлення і монтажу, тому виробництво планетарних редукторів має свою специфіку і вимагає спеціального устаткування, пристосувань і, звичайно ж, досвіду в розробці і виробництві подібного обладнання. Найчастіше при конструюванні планетарних редукторів доводиться вдаватися до нестандартних рішень.

Враховуючи переваги і інтерес до планетарних редукторів, НТЦ "Привідна техніка" на дистрибутивних права реалізує планетарні редуктори італійської фірми Brevini Riduttori. Планетарно-цевочные редуктори (ПЛР), які пропонує НВП"АВВІ" (р. Йошкар-Ола, Республіка Марій-Ел), оптимальні для технічних систем, в яких потрібно забезпечити високу передану потужність при мінімальних габаритах і масі приводу, висока кінематична точність, надійність і довговічність. ПЛР володіють високою навантажувальною і перевантажувальною здатністю внаслідок многопарности зачеплення в передачі.

Передавальні відносини в одній ступені характеризуються наступними числами: для одноступінчатого — від 10 до 80, для двоступінчастого — від 100 до 6400. Крім того, ПЛР відрізняє високий ККД: 0,94 для одноступінчатого і 0,75 для двоступінчастого. Номінальний крутний момент у цих редукторів становить від 40 до 4500 Нм, рівень шуму — 60-70 дБ, ресурс роботи —понад 20 000 годин.

Модернізація типових редукторів

Удосконалення стандартних редукторів — другий важливий напрямок в роботі російських підприємств-редукторостроителей. Модернізація на основі новітніх технологій та інженерно-наукових вишукувань підвищує конкурентоспроможність вітчизняних виробів, а російським споживачам вона дозволяє швидко і з мінімальними витратами оновити технологічне обладнання. Заміна що вийшли з ладу стандартних редукторів на модернізовані дає підприємствам економію коштів, у кілька разів перевищує вартість самого редуктора.

У модернізації стандартних редукторів одним з основних є принцип конструктивної наступності. Це означає, що конструкції модернізованих редукторів (мотор-редукторів) побудовані на базі колишніх, раніше застосовувалися виробів або передбачають збереження всіх приєднувальних розмірів, що дозволяє споживачам без будь-яких додаткових витрат перейти до використання удосконалених конструкцій замість типових.

Пітерський НТЦ "Редуктор" одним з перших модернізував серійні редуктори і мотор-редуктори типу 3МП, МЦ2С, 2Ч, год.2 основні підприємства, МЧ, ЦЧ, МЦЧ та ін. Відмінності модернізованих редукторів і мотор-редукторів від стандартних полягають в конструктивних особливостях зубів передач і технології їх виготовлення. Крім того, модернізовані редуктори і мотор-редуктори відрізняються числом заходів черв'яка і числом зубців колеса, розміром і розташуванням початкового плями контакту, твердістю зубців коліс і ін

Ці відмінності забезпечують їм підвищені експлуатаційні властивості, надійність і економічність. В результаті довговічність модернізованих редукторів і мотор-редукторів при однакових навантаженнях збільшилася у 1,6-3 рази. Вони здатні сприймати підвищені в 1,4–2 рази навантаження при одночасній підвищеної опірності зносу і ККД (для черв'ячних редукторів і мотор-редукторів). Здатність сприймати підвищені навантаження запобігає виникненню аварійних ситуацій, пов'язаних з поломками редукторів. А підвищений ресурс експлуатації дає економію, у кілька разів перевищує вартість самого редуктора.

Модернізацією серійних редукторів і мотор-редукторів типу 3МП, МЦ2С, 2Ч, год.2 основні підприємства, МЧ, ЦЧ, МЦЧ та ін. займається і московський НТЦ "Привідна техніка". При збереженні всіх приєднувальних і габаритних розмірів модернізовані редуктори і мотор-редуктори цього підприємства характеризуються збільшеним в 1,6–2 рази ресурсом експлуатації, здатністю сприймати підвищені в 1,4–1,6 рази навантаження (що, в свою чергу, запобігає поломкам та аварійні ситуації), підвищеним ККД (у черв'ячних і циліндро-черв'ячних редукторах). Економія електроенергії при їх використанні може досягати 30%.

Вдосконалення зачеплень зубчастих і черв'ячних передач

Це один з найважливіших резервів підвищення конкурентоспроможності російських редукторів і мотор-редукторів. Причому мова йде не тільки про добросовісне і якісне изготовленим передач і редукторів у відповідності з конструкторською документацією, але і про створення передач з особливими конструктивно-експлуатаційними властивостями на основі нових наукових знань і ноу-хау.

В якості прикладу можна навести досвід НТЦ "Редуктор". Спочатку в типових конструкціях 2Ч-40, 2Ч-63, 2Ч-80 та інших редукторів відповідно до принципу максимальної економії черв'ячних фрез і простоти складання редукторів було передбачено модифіковане черв'ячне зачеплення, в якому початкове пляма контакту розташоване в середній частині зуба колеса. Ця конструктивна особливість була основною причиною зародження задирів на поверхні зубів, інтенсивного виділення тепла, зниженого ККД редуктора і невеликий довговічність черв'ячної передачі. Тепер у модифікованих редукторах підприємство використовує рекомендоване вченими оптимальне розташування початкового плями контакту біля торця зуба на виході. Тільки за рахунок цього нововведення ККД підвищився на 5-8%, зменшився знос зубів і нагрів, а тривалість служби редуктора зросла 1,2–1,4 рази.

В даний час НТЦ "Редуктор" володіє всіма ноу-хау по конструктивним і технологічним особливостям черв'ячних передач тороідного зачеплення (з черв'яком увігнутого профілю) і виготовляє на їх основі черв'ячні редуктори. У порівнянні зі стандартними цей вид зачеплення забезпечує ряд переваг. Наприклад, при збереженні колишньої навантаження значно збільшується термін служби редуктора (в 1,5-2 рази) і передається їм навантаження (в 1,3-1,4 рази), підвищується ККД передачі (на 10-30%) і її міцність. Крім того, нова конструкція забезпечує поліпшені умови мастила в зоні контакту.

Економічні черв'ячні редуктори тороідного зачеплення (з черв'яком увігнутого профілю) представлені в номенклатурі продукції НТЦ "Привідна техніка". На базі розробленого фахівцями пітерського заводу "Редуктор" циліндро-тороідного черв'ячного зачеплення впроваджені у виробництво редуктори і мотор-редуктори, які відрізняються збільшеною в 1,6 рази навантажувальною здатністю і підвищеним ступенем точності за нормами плавності зачеплення.

За основними технічними характеристиками ці вироби не поступаються західним аналогам. В циліндро-тороидном зачепленні реалізуються більш високі порівняно з відомими видами черв'ячних передач коефіцієнти перекриття, тобто в зачепленні знаходиться більша кількість зубів —до 7 одночасно. А розташування контактних ліній колеса* забезпечує найкращі умови для утворення несучого гідродинамічного масляного шару між робочими поверхнями. Знижується радіальна сила в зачепленні. Відсутній осьове зусилля на тихохідному валу.

Сьогодні завод "Редуктор" серійно виготовляє двоступеневі циліндрично-циліндро-тороідні мотор-редуктори 2МРЦТ-63 з міжосьовою відстанню тихохідної щаблі 63 мм, з частотами обертання вихідного вала від 88 до 2,7 об/хв., з крутним моментом на вихідному валу до 210 Нм, з двигунами потужністю від 2,2 до 0,25 кВт. На черзі серійне виробництво циліндро-тороидных редукторів з міжосьовими відстанями 40, 63, 80 мм натомість широко поширених черв'ячних редукторів типів 2Ч-40, 2Ч-63, 2Ч-80 і серійне виробництво двоступеневих циліндрично-циліндро-тороидных мотор-редукторів з міжосьовими відстанями тихохідної щаблі 80 і 100 мм.

 

Що потрібно враховувати, вибираючи редуктор

Як уже говорилося, вибір редуктора являє собою складну і відповідальну задачу. Цим, зокрема, можна пояснити відому інертність споживачів, які в силу звички прагнуть отримати саме ту марку редуктора, який застосовувався раніше. Саме тому сьогодні на російському редукторном ринку все ще переважають типові редуктори ГОД, 2Ч, год.2 основні підприємства, 3МП, МЦ2С, РМ, РДЦ, Ц2В, Ц2Н, Ц2, КЦ1, КЦ2 та ін.

Друге найбільш часте побажання замовників — мінімальні ціни на редуктори. (Втім, з розвитком виробництва критерій дешевизни замінюється іншими, більш важливими і економічно більш вигідними показниками: якістю, надійністю, довговічністю редуктора, а отже, його економічністю і підсумкової вигідністю покупки.) З розширенням асортименту споживачеві все складніше орієнтуватися на ринку редукторів. В цьому випадку можна рекомендувати принцип економічної переваги. Наприклад, циліндро - черв'ячний редуктор (або мотор-редуктор) переважніший при заміні типових одно - і двоступінчастих черв'ячних редукторів (Ч, 2Ч, год.2 основні підприємства).

Застосування циліндро-черв'ячних редукторів і мотор-редукторів натомість ГОД, 2 ГОД і редукторів год.2 основні підприємства дозволяє підвищити довговічність експлуатації редуктора, як мінімум, в 2-3 рази (при однаковій номінальній крутному моменті) і, отже, отримати 2-3-кратну економію витрат на ремонт і заміну редуктора. Цей ефект досягається зниженням швидкості обертання черв'яка за рахунок циліндричної ступені. А оскільки циліндро-черв'ячний редуктор має більш високий ККД у порівнянні з черв'ячним одноступеневим або двоступінчастим, економія електроенергії може становити від 10 до 30%. Крім того, циліндро-черв'ячний редуктор дозволяє передавати підвищений в 1,4–1,6 рази крутний момент і сприймати підвищені пускові навантаження, що дозволяє інтенсифікувати експлуатацію обладнання.

Порівняємо характеристики циліндро-черв'ячного мотор-редуктора МЦЧ-100-80 виробництва НТЦ "Редуктор" з його ж виробом —МЧ-100-80. При інших рівних характеристиках, таких як міжосьова відстань, передаточне число, частота обертання електродвигуна, МЦЧ-100-80 має номінальний крутний момент на вихідному валу 660 Нм, а МЧ-100-80 — тільки 300 Нм. ККД у МЦЧ-100-80 досягає 0,84. У мотор-редуктора МЧ-100-80 цей показник складає лише 0,64. Експлуатаційний ресурс МЦЧ-100-80 при одному і тому ж обертальному моменті в 3-4 рази більше. (Потрійний ресурс експлуатації дає споживачеві потрійну економію коштів, а завдяки підвищеному номінального крутного моменту виключаються поломки в аварійних ситуаціях.)

Таким чином, при приблизно однакових цінах краще циліндро-черв'ячний мотор-редуктор МЦЧ-100-80. Тільки вартість зекономленої електроенергії за рахунок підвищеного ККД в цьому випадку буде близька до вартості покупки цього мотор-редуктора.

При выборе редуктора следует учитывать еще один фактор. Один и тот же тип редуктора, изготовленный разными производителями по одним и тем же чертежам, имея внешнее и внутреннее конструктивное сходство, может весьма существенно отличаться по техническим показателям, качеству и надежности эксплуатации. Факторов понижения фактических эксплуатационных показателей качества и надежности редукторов, изготавливаемых по одним и тем же чертежам, известно множество — от отсутствия входного контроля металла, качества литья и т. д. до більш складних, таких як неоптимальне початкове пляма контакту, нерівномірна твердість по висоті зубів і ін Ці відмінності непомітні для споживачів на етапі покупки і проявляються лише при експлуатації у вигляді перегріву редуктора, підвищеного шуму, швидкого зносу або поломки зубів.

Таким чином, дотримання всіх умов технологічного процесу виробництва і багаторівневий контроль є однією з умов підвищення якості продукції, реалізувати яке можуть тільки підприємства, що мають необхідну технологічну базу, випробувальні лабораторії.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner