Несправності перетворювача частоти. Поширені поломки
Частотний преобразовательпредназначен для плавної зміни швидкості та моменту, а також він допомагає позбавитися від пускових струмів. У процесі перетворення постійного струму в змінний інвертор створює хвилі змінного струму (синусоїдальної, прямокутної або будь-якої іншої форми). Як всякий стабільне джерело живлення він повинен залишатися здатним постачати досить струму для підтримки потужності системи.
Всі виробники прагнуть зменшити розміри приводів, а тому розміщення компонентів і плат у пристрої все більше ущільнюється. Це не залишається безслідним і призводить певною мірою до відмов силового обладнання. Необхідно відзначити, що ремонт частотников (Р4,0-7,5 кВт) практично недоцільний при виході з ладу керуючої частини системи. Побудова апарату (понад 100 кВт) за модульним принципом сильно спрощує функціональну схемуи збільшує термін служби.
Головний фактор, що визначає термін служби частотника і його безперебійну експлуатацію, полягає в своєчасних перевірок иправильном обслуговуванні. Крім усього іншого електронний пристрій саме по собі є досить складним, тому при експлуатації силового обладнання з ним виникають потенційні проблеми.
Частотники є дуже чутливою апаратурою за рахунок високого рівня виконавських компонентів (навіть якщо не вдаватися в технічні деталі). Найбільш поширена проблема перетворювальних пристроїв — це програмне забезпечення. Чим більше доданих можливостей, тим цілком імовірніше можуть виникнути потенційні проблеми.
Зазвичай, лагодження таких пристроїв для користувача обходиться досить дорого. Тому деякі несправності можна усунути самостійно. Насправді, немає нічого простішого, ніж взяти в руки інструкцію «Коди помилок перетворювачів частоти OMRON» (назву взято для прикладу), і розшифрувати сигналізують запису з допомогою таблиці попереджень і помилок. Розглянемо найбільш поширені з них.
Проблеми та шляхи їх виправлення
Система охолодження на моделях особливо чутлива. Можна сказати, це одна з больових точок механізму. Для того, щоб максимально збільшити термін експлуатації частотника слід хоча б один раз в місяць робити продування(стисненим повітрям) радіатора охолодження, розташованого ззаду корпусу. Краще буде, якщо продути корпус цілком, ведьвнутри інвертора накопичується завжди дуже багато пилу.
Продування радіатора потрібно, оскільки на ньому кріпиться IGBT-ключ, через який здійснюється керування електричним мотором. З виділенням тепла радіатор капітально нагрівається. Поломка може спричинити за собою перегорання напівпровідникового приладу.
Часто на корпусі і радіаторі встановлюються повітряні вентилятори з примусовим охолодженням. Періодично їх треба перевіряти на працездатність. У разі необхідної заміни їх нескладно знайти в продажу. В даний час асортимент цієї техніки досить широкий і різноманітний.
Частий заряд і розряд, а також підвищена температура з часом призводять до старіння електролітичних конденсаторів частотника, що зменшує їх номінальну ємність або сприяє виникненню внутрішніх межполюсных пробоїв. В результаті можливе здуття або руйнування конденсаторів.
Заміна резистора
Регулювання перетворювачем частоти може здійснюватися як за допомогою контролера, так і вручну. Найчастіше в несправний стан приходить потенціометр (або по-іншому резистор). Управлениепроисходит двома способами:
- з зовнішнього потенціометра;
- з виносною панельки інвертора.
Для зміни несправного зовнішнього потрібно переключити в настроечном меню частотного перетворювача на опцію регулювання з виносною панельки. Також можливо самому поміняти резистор. Параметри резистора та всі необхідні операції детально описано в інструкції до апарату.
Сигналізація помилок
Часто виникають попередження та помилки на дисплеї пристрою при запуску, хоча до того їх не було. Як правило, після перевірки кабелів і протяжек клем сигналізація про помилки зникає. На більшості моделях це розшифровується як помилка при перевантаженні. Якщо один раз в три місяці робити протяжку всіх клемних з'єднань, такі неприємні ситуації можуть взагалі не виникати.
Ще одним поширеним слабким місцем є те, що при регулюванні частотним перетворювачем з зовнішньої виносної панельки пропадає управління. Всупереч виникає відчуття про неисправностивсего апарату, якщо просто перевірити приєднання кабелю і гвинтів штекера в роз'ємі, проблема усувається.
Електродвигун не рушає з місця
Найбільш серйозна несправність, потребує заміни або ремонту частотного перетворювача. При видачі помилки про те, що двигун не рушає з місця, можуть бути дві причини:
- вихід з ладу електромотори;
- пошкодження системи управління. Тут не обійтися без розбирання інвертора і заміни електронної плати.
Якщо самому це зробити складно, необхідно проконсультуватися з авторизованим сервісним центром для кращого результату (офіційного постачальника компанії, в нашому випадку, OMRON). Іноді буває простіше придбати новий перетворювач частоти.
При будь-якій несправності перш за все слід перевірити працездатність електричного мотора, цілісність кабельної проводки і клемних затискачів. А вже після цього розбиратися в самому пристрої. А також слід неухильно дотримуватися правил техніки безпеки та завжди пам'ятати про профілактичні роботи протягом всієї життєдіяльності апарату.
Ремонт частотних перетворювачів – алгоритм заходів
Налагодження перетворювального пристрою здійснюється за допомогою застосування високочастотних осцилографів. Роботу частотника проверяютв трьох можливих режимах, це:
- у номінальному режимі;
- на холостому ходу;
- при максимально припустимою перевантаження.
-
Невключення тиристорів (транзисторів) приватника або розрив у силовий ланцюга визначається за формою вихідної напруги перетворювача. Після чого в тиристорному блоці встановлюється вибраний за потрібними параметрами тиристор на зміну вийшов з ладу.
Ремонт
Налагодження системи управління частотником виконується шляхом подачі на нього напруги без силового напруги. Осцилограф дозволяє перевірити відповідність тривалості імпульсів, що подаються на інвертор, зазначеної в паспорті. У разі спотворення сигналів відповідні елементи системи піддаються зняття і заміни.
Для функціонування сучасних частотних перетворювачів використовуються інтегральні мікросхеми. При ремонті і наладці систем крім осцилографів і тестерів застосовується спеціальна апаратура.
Після капітального ремонту апарат слід включити в роботу на холостому ходу. Потім, якщо все нормально, запустити інвертор з електродвигуном на холостому ходу, але без його навантаження. У роботі за такого режиму важливо перевірити відсутність перегріву елементів приводу. Завершальний контроль роботи приводу проводиться при номінальному значенні навантаження двигуна.
Після налагодження техніки іноді потрібно прийти до певного співвідношенню величин напруги і частоти. При цьому номінал частоти повинен відповідати номіналу напруги. Для правильного налаштування ЕРС слід виконати такі операції як:
- вимірювання коефіцієнта трансформації трансформатора напруги і активного опору статора електродвигуна;
- розрахунок падіння напруги, рівної добутку величин активного опору статора на номінальний струм двигуна, розділеному на коефіцієнт трансформації.
- у підсумку, напруга, що знімається з відведення резистора, приєднаного паралельно вторинній обмотці трансформатора, повинно бути рівним обчисленому значенню.
-
Несправність в силовій схемі може виникати в результаті різких коливань у системі інвертор—двигун. Усунення подібних коливань досягається регулюванням резистора блоку управління.
Ремонтувати самостійно або звернутися в сервіс?
Періодична перевірка і технічне обслуговування допоможуть запобігти ряд проблем, але, тим не менш перетворювачі частоти виходять з ладу, і цього не можна уникнути повністю. При серйозній поломці потрібно діагностика техніки. Найвідповідальнішим заходом вважається пошук пошкоджених деталей. Адже трапляється, доводиться шукати плаваючу несправність, коли вона виникає періодично при певних умовах або просто хаотично.
У майстерні вам проведуть кваліфіковану діагностику, що включає в себе головним чином: зчитування кодів помилок, визначення вийшли з ладу вузлів. Будьте готові заплатити за ремонт.
Ремонт у майстерні – відмінне рішення, фахівці швидко визначать слабкі місця, і дорогий апарат ще послужить вам не один рік. Адже бувають випадки, коли угода втручання в пристрій погіршувало стан приладу і призводило до остаточної поломки.Якщо неприємність відбулася в період гарантійного обслуговування, то однозначно за допомогою найкраще звернутися в сервіс.
- Як зрозуміти, чи підійде для вас шнековий навантажувач із двигуном від мережі 220В? Що робити, якщо немає можливості забезпечити мережу 380В? Постараємося відповісти на основні питання про те, чому в певних умовах шнековий навантажувач 220 вольт не найкращий варіант. Підберемо оптимальне обладнання для вашого підприємства з урахуванням наявних параметрів мережі та ваших завдань.
- Розрахунок точності подачі матеріалу шнековим навантажувачем неможливий без частотного перетворювача в шнековому навантажувачі.