Електродвигуни з електромагнітним гальмом
Асинхронні електродвигуни з електромагнітним гальмом
Електродвигун із вбудованим електромагнітним гальмом - це модифікація звичайного асинхронного електродвигуна, що комплектується спеціальним пристроєм (електромагнітним гальмом), який миттєво зупиняє обертання вала двигуна в разі вимкнення живлення.
Схема пристрою
1. Гвинт кріплення підшипникового щита |
7. Клемна колодка |
13. Кільце пружинне |
Існують два варіанти електродвигунів з електромагнітним гальмом у залежності від підводиться живлення:
- що живляться змінним струмом, для збудження електромагніта підводиться змінний струм;
- що живляться постійним струмом, для збудження електромагніта підводиться постійний струм, випрямлений випрямлячем, що поставляється разом з електродвигуном відповідно до вимог, уточненими одержувачем.
Конструкція і принцип дії
Електромагнітні гальма електродвигунів являють собою компактну конструкцію, що складається з трьох головних підвузлів:
- електромагніт, який представляє собою корпус з розміщеною в ньому котушкою або набором котушок,
- якір, який є виконавчим елементом, являє собою антифрикційні поверхню для гальмівного диска,
- гальмівний диск, що переміщається по зубчастої втулці, закріпленої на валу двигуна або загальмованого приводу, являє собою робочу частину гальма, гальмові диски виготовляються з фрикційними накладками безасбестными.
В стані спокою електродвигун є загальмованим, тиск пружин на якір, який в свою чергу чинить тиск на гальмівний диск, що викликає блокування гальмівного диска, і створює прийнятий гальмівний момент.
Відпустка гальма відбувається за допомогою подачі напруги на котушці електромагніту і притягання якоря порушеною електромагнітом. Ліквідований таким чином натиск якоря на гальмівний диск викликає його відпустку і вільне обертання з валом електричного двигуна або спільно працює з гальмом пристрою.
Можливим є оснащення гальм важелем для ручного відпустки, забезпечує перемикання приводу в разі зникнення напруги, необхідного для відпуску гальм.
Основні приклади застосування
· блокування механізмів і протидія крутному моменту, створеного цими механізмами в момент зникнення напруги живлення (електрична таль, підйомні крани, складські укладальні машини, транспортні ліфти, стрілові крани);
· зупинка механізмів, що рухаються в певний час або в певному положенні (конвеєрні стави, транспортні шляхи, намотувальні станки, ткацькі верстати, засувки, пресувальні машини, прокатне устаткування);
· скорочення до необхідного мінімуму часу вибігу при циклічній роботі (швидкохідні верстати, верстати для дерева і металів);
· аварійне гальмування з метою запобігання нещасних випадків (ескалатор, мішалки, обладнання чинне в автоматичному циклі);
· застосовуються скрізь там, де потрібна зупинка приводної системи в певному положенні або часу.